fredag 9 maj 2014

SETT 2014

Efter att varit hemma i precis ett dygn efter turen till Kista och SETT kände jag att det var dags att skriva ned några av mina allmänna tankar från mässan.

Lilla Falkenbergs kommun lät hela 65 personer åka på SETT-mässan. Vilken satsning! Det var en salig blandning av pedagoger, rektorer, utvecklare, verksamhetschefer och politiker, med förvaltningschefen och BUN:s ordförande i spetsen som åkte. Bara att sitta tillsammans på en buss ca 100 mil gör att det uppstår massor av kollegialt lärande. Själv träffade jag och pratade med människor jag aldrig stött på tidigare och det är extra roligt eftersom vi jobbar inom samma organisation.

Utvecklarna IT och lärande

Kommunens Utvecklare IT och lärande hade gett sig upp i förväg för att ordna med vår fina monter. Förutom de härliga fotografierna med våra ledord "Alla ska lyckas!" visades en film med fantastiska bidrag från olika delar av vår förvaltning.

Tack vare lite hjälp från Lin Education kunde vi gå omkring i likadana gröna pikétröjor och gröna ryggsäckar. Våra tröjor uppmärksammades av många och den första frågan var ofta: "Hur många är ni egentligen?"




I facebookgruppen "Lärmoduler för kollegialt lärande" hittade jag Michael Rystads inlägg att SETT inte är fortbildning utan nätverkande. Och det är precis vad den här mässan varit för mig. Jag har träffat både nära kollegor, facebookvänner, andra PRIOledare, twänner och gjort en hel del nya bekantskaper, alltså nätverkande på hög nivå och utbytet har varit enormt. För att inte tala om alla föreläsningar jag varit på. Jag har lärt mig väldigt mycket, och just det får mig att tänka på något som Ingela Netz sa: "Vi har ett kompensatoriskt uppdrag, vi lärare måste vara förebilder i att vi lär oss hela tiden."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar