fredag 7 mars 2014

Lektionsblogga mera!

Idag ska jag slå ett litet slag för alla lektionsbloggar som finns. Att lägga ut lektionsuppgifter och läxor på bloggar gör skolan mer tillgänglig för elever och föräldrar. Man behöver inte logga in sig någonstans utan det räcker med en länk. Missar man en lektion ska det vara lätt att ta igen. Bloggarna underlättar för de elever som försöker ta ansvar för sina studier. (Jag skriver försöker och inte vill, för jag tror att alla egentligen vill ta ansvar.)

På min lektionsblogg försöker jag även underlätta för mina elever att repetera olika moment. Det ska alltså vara lätt att hitta just det moment man söker. Min erfarenhet säger mig att är det svårt att hitta så struntar många i att leta (som man känner sig själv känner man andra).

Här kan ni ta del av min lilla rosa. Så fort jag börjar jobba efter min föräldraledighet kommer den att uppdateras.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar