måndag 3 september 2012

Intervju kring Lärartycket

Imorse träffade jag Åsa Lindqvist, journalist på Hallands Nyheter i Falkenberg. Hon ska skriva en artikel kring Lärartycket och intervjuade mig idag. Det är så roligt att hon vill skriva om Lärarlyftet eftersom det går helt och hållet i positiv anda.

När jag körde tillbaka till skolan tänkte jag på vad vi egentligen pratat om under intervjun. Så många intressanta frågor kom upp som var och en skulle kunna vara ämne för en artikel eller en diskussion. En  fråga som fastnade lite extra hos mig är varför jag bloggar. Som jag skrivit tidigare så stötte och blötte jag det länge innan jag började skriva. Mina funderingar gick mestadels kring hur det skulle kännas att blotta sig själv och sitt yrkesliv.

Nu när jag skrivit några inlägg (inte på långa vägar så många som jag hade velat) måste jag svara att det känns rätt bra. Jag har ett ställe där jag kan reflektera över min arbetsdag och dela med mig av det jag tycker allra bäst om, att vara i skolan.

2 kommentarer:

  1. Åh! Kul! :)

    (Jag blir nyfiken... har bott i Fbg i många år... pluggat... VFU:at... jobbat... varit förälder [det är jag förvisso fortfarande, men barna är vuxna nu ;)] - vilken skola arbetar du på? :))

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det roligt att det blir uppmärksammat, lite nervöst bara. Jag jobbar på Söderskolan.

    SvaraRadera